Sandvorgård

fredag 29. juli 2011

Farge valg.

Disse fargene har vi brukt i huset. Vi har ikke malt første etg enda, men med tid og stund skal vi få tid til det også.

Fargene vi har brukt er : Latte på vegger i stue og kjøkken vi har her brukt ferdig penselmalte panel plater, kjøkkenet har også en vegg som er malt med bengalakk i fargen aluminium.

På soverommet har vi brukt en nydelig tapet som går i fargene, blå, grå og hvit.
Gangen har fått fargen gustavanisk blå. Yttergangen er vi ikke ferdig med enda, så der må jeg finne en farge som går i de samme tonene som resten. Kanskje en lysere farge en gustavanisk blå eller en farge mer mot hvit.

Gulvet på soverommet blir det gulvet vi skal male  først. Fargen jeg har kjøpt heter refleksjon. Blir spennende og se om denne fargen faller i smak, gjør den det blir det den fargen i gangen,stuen og kjøkkenet.
Har også en gammel seng som skal pusses litt på, den kommer til og bli nydelig når vi får montert den igjen. pakket den vekk når vi rev innvendig i vinter. Tenkte egentlig og bruke den til gjestene som med tid og stund kan sove på et rom i løen. Men har nå studert den et halvt år og sett for meg den på mitt soverom. Billigere og mye finere blir det når vi får den inn på soverommet.

Snart et år siden vi kjøpte gården sandvorgård. Huset  holder nå på å få en make up utvendig med ny kledning og nye vinduer. Gleder meg til og vise bilder etter helgens arbeid, da skal noen vinduer være på plass.

Det som gjenstår nå er litt listing innvendig og maling av gulv. Badet får sin siste finish nå av filselegger så når det er i boks begynner møbleringen. Gleder meg...

God helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar