Sandvorgård

tirsdag 11. januar 2011

Oppussing tar tid..

Nesten en måned siden sist innlegg. Sier det igjen, skulle ønske det var flere timer i døgnet. Huset begynner og ta form innvendig. I dag ble et nytt lass med materialer hentet. Så neste gang det skal kjøpes noe blir det panel plater til veggene og materialer til gulvet. GLEDER MEG!.

Gulvet i 2 etg blir "hjemmelaget" skikkelig plank på gulvet.Gulvet skal lakkes med en hvit lakk som viser litt av treverket igjennom. Tenkte det ville være lurt og begynne med en hvitfarge der man ser treverket igjennom, så kan jeg heller senere male/lakke det på nytt, hvis vi vil ha det mer hvit og mer dekkende.
Gulvet vil ligne noe på dette men  det vil bli hvitere.
Takene i 2 etg blir gips, soverommet vil det være panel i taket.
Veggene i 2 etg vil bli panel, på soverommet blir det sponplater på veggene. Veggene på soverommet skal bli tapesert med en fin tapet.
Listene blir breiere enn normalt, for å skape en litt eldre stil i huset. Etter kåringen av Norges vakreste hjem, fikk jeg øye på noe jeg kunne tenke meg å prøve selv. Matt bengalakk i sølv var rett og slett dritt stilig på en panel vegg. Så jeg har bestemt meg for og ha to vegger med sølvlakk i huset, en på kjøkkenet og en i stuen.

I 1 etg har ikke planleggingen begynt enda. Vil gjøre oss ferdig med en etg før vi begynner på neste. Lettere å konsentrere seg, og alle rommene blir nøye gjennomtenkt.

inntil vi begynner og plate vegger og tak venter en del isolering igjen, noe jeg begynner og bli mektig lei. Men kan trøste meg med, at kulden vil holde seg ute neste vinter.
Oppdateringer kommer underveis.

Benedicte..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar